01/02/2022

The Witcher: Monster Slayer - Sevdiğim Yanları ve Eksileri

The Witcher: Monster Slayer

Greetings!

Bir Witcher Fan olarak tabi ki de oyunun çıkmasını uzun süre merakla bekledim. Ama her oyuncu gibi benim de bazı kriterlerim ve farklı bir oyun zevkim var. Bu postta da The Witcher: Monster Slayer'ın sevdiğim yanlarını ve eksilerini paylaşacağım. Hatta ileriye dönük tahminlerimi de içerebilir.

Öncelikle pozitif bir yorumcu/eleştirmen olup sevdiğim yönlerinden bahsedebiliriz.

Sevdiğim Yanları

  1. En sevdiğim yönü; ayın belli evrelerinde farklı (Werewolf, Lycanthrope, Ulfhedinn gibi), günün belirli evrelerinde farklı (Şafak, Sabah, Öğle, Akşam, Gece gibi), havanın farklı şartlarında farklı (Yağmurlu, Güneşli, Karlı gibi), farklı topoğrafik koşullarda farklı (Göl, Nehir ve Deniz Kenarı, Orman, Çalılık gibi) canavarların karşımıza çıkması tıpkı diğer Witcher oyunlarındaki gibi ince düşünülmüş. Beni en çok cezbeden yönlerinden biri bu özellik.
  2. AR (Artificial Reality/Arttırılmış Gerçeklik) destekli olması.
  3. Google Maps üzerine kurulmuş olup canavarlarla savaşmamız için gerçek bir keşifmiş veya gerçek hayatta bir canavarın izini sürüyormuşuz hissi vermesi. Tabi bazen yorucu olabiliyor.
  4. Diğer oyuncu witcherlar ile az da olsa etkileşimde olabilmemiz. En azından şimdilik arkadaş ekle, hediye gönder al yapabiliyoruz.
  5. PayToWin olmayıp, hemen herkesin her item a erişebileceği şekilde yapılmış olması. Bazı sınırlı görevlerden gelen kılıç vs. oldu ama genel olarak oyunun ana parası Gold Coin ve her yerde geçerliliği var. Ot, iksir, yağ, çelik kılıç, gümüş kılıç, zırh ve parşömenlerin tamamını Gold Coin ile elde edebiliyoruz.
  6. Bestiary (Canavar Ansiklopedisi), bence karşılaştığımız canavarların bir seceresinin ve onlara ait tüm bilgilerin yer aldığı bir almanak olmazsa olmazdı. İyi düşünülmüş ve çok faydalı. Skill Pointlerin buraya bağlanmış olmasını da zekice buldum.
  7. Tıpkı diğer Witcher oyunlarında olduğu gibi iksir, yağ ve bomba yapabilmemiz.
  8. Witcher Aurası da oyun içinde çoğu zaman istediğimiz canavarları daha rahat bulmamız açısından ciddi kolaylıklar sağlıyor.
  9. Journal ile gelen story görevler silsilesi de güzeldi.
  10. Skill ağacı ve skillerin özellikleri.
  11. Güncellemelerin devam etmesi, gelen yeni canavarlar, yeni kılıçlar, zırhlar ve diğer özellikler.

Eksik Yanları
  1. Bir oyunda en sevmediğim şeylerden birisi, bir yere kadar oynayıp, oyun geliştiricileri tarafından engellenmek. Gel de oyunu bırakma dedirtecek türden bir duvara toslama hikayesi. 40 seviye oldum, gelen güncellemeler artık yetersiz kalıyor. Şuan canavar keserken veya görevleri yaparken kazandığım tecrübe puanlarımın boşa gittiğini bilmek oyunu oynarken içimde huzursuzluk yaratıyor ve bu hiç hoş değil. Kesinlikle daha fazla seviye ve zorluk olmalı. Umarım bir an önce düzeltilir, yoksa bu gidişat benim için pek iyi değil.
  2. Her dövüş sonunda bildiğiniz gibi puan, drop ve gold coin ödülleri var. Bunları verirken dikkat ettiği kriterler; Canavarın gücü, dövüşün süresi, kritik vuruşlar ve mükemmel savunma karşılamaları. Bence bunların arasında, oyun sonunda eğer kusursuz bir zafer elde edildiyse (yani hiç hasar almadan yendiysek), onun için de gold coin ödülü verilmeli. Sırf, canavar sana tam vuracakken çok iyi karşıladın diye, dövüşün içinden küçük bir kesit için ödül veriyorlar ama tüm savaş sonunda perfect (flawless) victory olsa bile ödül vermiyorlar. Bu hiç adil değil bence.
  3. Diğer oyuncular ile etkileşim daha fazla olabilirdi. Mesela oyun içi mesajlaşma, haberleşme, takas vb. Sadece arkadaş ekle/sil/istek gönder var. Kim ne zaman girmiş, kim online, kim oyunu bırakmış hiçbir fikrim yok. Kesinlikle geliştirilmeli.
  4. Inventory kapasitesi şuan 1000 ve ilk onu geliştirmeme rağmen benim gibi ihtiyatlı ve koleksiyoncu biri için yeterli gelmiyor. Bence kapasitesi daha çok arttırılabilir olmalı.
  5. En önemli ve mutlaka olması gereken özelliklerden biri de, fazla malzemelerimizi Thorstein'e satamamamız. Alışveriş değil de tek yönlü pazar mantığıyla yapılmış bir sistem olmuş. Sürekli fazla malzemem oluyor ama bunları hep çöpe atmak zorunda kalıyorum. Az da olsa 3-5 Gold Coins karşılığı satabilsek çok güzel olurdu.
  6. Trinkets, bir nevi başarım listesi gibi, güzel düşünülmüş ama çok basit ve yetersiz. Oyunun ilk 1 ayında 10 tanesi aldım zaten toplamda 15 tane vardı. Şuan hepsi tamamlandı ve oyunu bitirmiş hissi veren başka bir parametre. Umarım yeni başarımlar gelir.
  7. Journal görevleri günlük olmasa da haftalık olarak hadi aylık olarak bile olsa gelmeli, yoksa oyun bir süre sonra biraz monotonlaşmaya başlıyor. Umarım yenileri gelir.
  8. Bestiary'deki canavar sayısı az değil, ama Witcher Evreninde bunun katbekat fazlası var. Belki zamanla güncellemelerle gelir ama şuan hemen hemen hepsini bitirdim diyebilirim. Yenileri gelip oyunun gelişimine biran önce katkı sağlasalar çok iyi olur.
  9. Zırh bence tek parça olmamalı. Diğer Witcher oyunlarındaki gibi 5 parçadan oluşup kendine özgü skilleri, dirençleri vs. olmalı ve kendimiz gidip örneğin Lothar'dan kraft edebilmeliyiz.
  10. Kılıç ve zırh sayıları kesinlikle arttırılmalı, özellikle zırhlar bence yetersiz.

Belki bir gün haritada diğer witcherları bile görebiliriz. Belki Witcher Okulları (Klan gibi) özelliği gelir, okula gider mezun oluruz. Belki Vahşi Av gelir...

Şimdilik benden bu kadar. Fikirlerimde değişiklik olursa veya yazdığım eksiklikler güncellemelerle daha iyi hale gelirse zamanla bu postu da güncelleyeceğim. Sizin de bence bu da bir eksik, şurı şöyle, burası böyle olsa daha iyi olurdu dediğiniz bir fikir veya özellik varsa yorumlarda belirtin. Hatta bende fikir sahibiyle birlikte buraya ekleyebilirim.

Farewell!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder